We gebruiken cookies

We gebruiken de nodige cookies om de website zo goed mogelijk te laten werken.
Ga akkoord met het gebruik van additionele cookies voor de beste ervaring.
Bekijk voor meer informatie onze privacy statement.

Anthura relatiedag: samen ondernemen in de toekomst

Op donderdag 1 juni jl. vond bij Anthura de jaarlijkse relatiedag plaats. Op deze dag zijn alle Nederlandse klanten en handel uitgenodigd. , waarbij dit jaar een combinatie is gemaakt van phalaenopsis én anthurium relaties. 

Het thema van deze dag was ‘Samen ondernemen in de nieuwe werkelijkheid.’ Twee inspirerende sprekers waren aangetrokken om hun licht hierop te laten schijnen, Christian Kromme en Eric Egberts.

Gastspreker Christian Kromme

Christian Kromme nam als futurist de bezoekers aan de hand en deelde welke ontwikkelingen er aankomen en al gaande zijn en vooral wat hiervan de impact is voor de relaties in de rol als ondernemer. De wereld verandert exponentieel door disruptieve technologieën en nieuwe businessmodellen. Wat wordt na Facebook, Uber, Netflix of Instagram de volgende succesvolle startup? Het is niet de vraag of maar wanneer dergelijke nieuwe spelers ook de wereld van bloemen en planten gaan raken. Nederland als Silicon Valley van de tuinbouw?

Gastspreker Eric Egberts

Eric Egberts maakte aansluitend de vertaalslag naar de tuinbouwsector. Onder de noemer de ‘Reality of Virtual Reality’ liet hij zien welke digitale ontwikkelingen er voor bloemen en planten gaande zijn. Dit biedt kansen voor telers, onder ander door gebruik te maken van BloomyPro: een online portal waar boeketten digitaal worden samengesteld. Hier vanuit worden al aan diverse ministeries boeketten geleverd en zodoende nieuwe afzetkanalen aangeboord.

Na een bezoek aan de vernieuwde showkas, waar onder andere een nieuwe segmentatie van phalaenopsis te zien was, leende de zonnige dag zich bij uitstek voor een BBQ. Hierbij gingen veel relaties na het volgen van een BBQ masterclass van Weber als echte grillmasters huiswaarts.